Занимљивости, лекције, задаци и савети за учење

Ученици, иако им се чини једноставно, веома често имају проблем да прецизно одреде ове појмове. Припремила сам за вас кратку анимацију, са објашњењима ових појмова и понеким примером (анимацију стартујете стрелицом испод табле).

http://www.powtoon.com/embed/d7DKP51OGbs/

Приликом одређивања ових појмова, покушајте најпре да препознате јединицу посматрања. Она је објекат на који се подаци односе. Јединице посматрања се међусобно разликују по вредностима/модалитетима заједничких особина. Питања која помажу су: „Ко се разликује?“ (јединице посматрања) и „Према чему се разликују?“ (обележја).

Погледајмо следећу табелу:

 tabela1

(кликните на слику за увећање)

Извор: Часопис света маркетинга, Панчево

Подаци у табели приказују резултате пословања предузећа за спољно оглашавање и производњу средстава за унапређење продаје. Да бисмо утврдили шта су јединице посматрања, помаже питање: „Ко се разликује и према чему се разликује?“. Разликују се предузећа, дакле она су јединице посматрања. Разликују се по оствареним резултатима (пословни приходи, нето добитак, остварене промене, број запослених), они су посматрана обележја.

Погледајмо податке о најуспешнијем предузећу – ALMA QATTRO. Остварило је приход од 1,102 милијарде динара у 2013. години и тада бројало 57 запослених. Ове вредности су вредности обележја/модалитети за обележје пословни приход и обележје број запослених и односе се на једну јединицу посматрања.

Надам се да смо све нејасноће разјаснили.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

<span>%d</span> bloggers like this: